perjantai 3. tammikuuta 2014

Painonpudotuksesta

Sitä ois sitten tavoitteena tänä vuonna pudottaa painoa 27 kg. Tiistai aamuna kävin hyppäämässä puntarilla ja sehän näytti hurjat 93,2 kg. Joten siitä on hyvä lähteä tiputtelemaan alaspäin painoa. Mulla on aina raskauksien aikana tapana ollut lihoa ihan hirmuisesti, johtuen täysin siitä että syön ootusaikana hirmuisesti, ja kun sain elokuussa pojan niin mulla oli painoa silloin 100 kg. Aijemmin en ole tehnyt painolleni mitään kun olen imettänyt poikaani, mutta nyt alkaa imettäminen olla jo takana päin, joten voin aloitella painon pudottamista. Vain yksi ehto on tässä jos paino ei ole ens vuoden vaihteessa 66,2kg  sillon minä odotan vauvaa. Muuta syytä ei ole, eikä hyväksytä.

Alkuun olen päässyt jo sillä että vierotan itseni makeasta karkkilakolla, joka kestää ainakin 41 päivää alkoi keskiviikkona, kun osallistui haasteeseen naamakirjassa ja tämän verran sain tykkäyksiä karkkilakolle. Nyt kun olen ollut vasta pari päivää karkkia syömättä olen huomannut etten ihan niin väsynyt ole ollut, että aina jotain jaksaa puuhailla, kun aijemmin olisin vain istunut sohvalla karkkia syöden. Nyt kun kelit vielä sallis että pääsis säännöllisesti ulkoileen, sitä varmasti virkkuisi ja jaksaisi paremmin. Kävin tänä aamuna jälleen puntarissa ja painoa oli 91,6 kg.

Ensi viikolla kun olemme tulleet reissusta, kun käytämme poikaa sairaalassa voisin aloittaa sitten nesteenpoiston ja aattelin siihen kokeilla ananasta, vihreetä teetä ja runsaasti vettä. Katsotaan sitten miten onnistuu.

Ruokavalio on vielä hieman auki, kun muiden tavotteiden takia ja rahan takia en voi alkaa yksin harrastamaan mitään erikoisdiettejä, vaan jo lasten takia on tarjottava kaikille tavallista perusruokaa. Mutta toki edullisesti löytyy vihanneksia esim. pakaste altaasta josta on helppo järjestää terveellistä ruokaa. No, aika näyttää miten saisin terveellisen ja edullisen ruokavalion järjestettyä. Ja minullakin on lähinnä se että aterian kokua kun pienentää ja laittaa enemmän vihanneksia lautaselle kuin muuta ruokaa, saa ruuan terveellisemmäksi ihan väkisin.

Sais tulla jo pikku pakkasia että pääsis kärryttelemään kahden nuorimmaisen pojan kanssa aina sitten kun vanhimman pojan vie pysäkille mistä kouluun sitten lähtee linja-autolla. Mulla on tiedossa mihin asti pitäisi kävellä että saisi sellaisen kahdeksan kilometrin lenkin itselleni, ja olen jo jonkun kerran siellä käynytkin kävelemässä aijemmin syksyllä. Kotona mulla on myöskin käsipuntteja, jumppapalloja, hyppynaruja yms. rekvisiittää jolla varmasti saa hyviä kuntoutumis ohjeita, sekä onhan mulla tosiaan 3 boksi pilatesta ja saman verran joogan dvd levyjä, joita tehdessä varmasti kolisis kilotkin. Että sellaista.

Joten enään kaikki on toteuttamisesta kiinni, mutta motivaatio on kova ja tahdon laihtua. Ja mulla on yksi itselleni kyllä aika ilkeä konsti jolla saan kyllä varmasti tuloksia. Nimittäin olen joutunut joka paikkaan kulkemaan pelkissä verkkareissa, t-paidoissa ja yli 10 vuotta vanhoissa pitkähijaisissa puseroissa, koska en halua tuhlata rahaa isoihin vaatteisiin koska laihdutan, joten kun ei osta isoja vaatteita on kavennuttava jotta saa esim. farkut jalkaan. Et semmonen motivoiva asia mulla. Nyt kuitenkin ruuan laittoon ja itselleni jotain herkkua kuitenkin ostin kun en karkkia saa syödä, niin syön sitten pähkinäitä ja rusinoita sekaisin joka sekin on ihan hyvää, kun tottuu :) Laihduttaviin odotuksiin tänään.

4 kommenttia:

  1. Sinulla näyttää olevan jo jonkinlainen käytännön suunnitelma valmiina, mikä on tosi hyvä. Olisiko sinulla ketään ystävää, joka haluaisi myös laihtua tai kohottaa kuntoa? Tuo tavoite on sen verran kunnianhimoinen, joten vertaistukea ja kannustusta varmasti tarvitaan enemmän kuin blogin kautta saa. Itsekin liikun paremmin ryhmässä. On paljon vaikeampaa perua menoa, jos se on sovittu jonkun kanssa. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista, ikäväkseni en vielä tunne täällä naapureitani mutta olen huomannut että paljon täällä käy lenkkeilijöitä ja myös naapurit näyttävät lenkkeilevän, joten mahdollista on että myöhemmin löydän myös lenkkeilykaverin itselleni, vielä tätä virkaa hoitavat kuitenkin kaksi nuorinta poikaa jotka lenkkeilevät vaunussa samalla :)

      Poista
  2. Äitini on sillä 5/2 dieetillä. Se on käytännössä ainoa dieetti jota suositellaan eläkeikäisille. Siinä erillistä ruokaa pitää itselle tehdä vain kahtena päivänä viikossa. Siinä säästäisit kustannuksissa. :)


    http://keventajat.fi/hyvinvointi/terveys/nain-suosittu-52-dieetti-todella-toimii

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kitos vinkistä. Pitää tutustua asiaan. :)

      Poista